После установки Snow Leopard GM неожиданно столкнулся с тем, что iPod Touch не виден в iTunes. После поисков решения нашёл статью в Apple Support “iPhone and iPod touch: How to remove and reinstall the Apple Mobile Device Service on Mac OS X”. Выдержка из статьи:

If the issue continues after using the troubleshooting assistant, follow these steps to remove and reinstall the Apple Mobile Device Service on Mac OS X. Note that you’ll need authenticate with an administrator account and password to complete these steps.

  1. In the Finder, locate iTunes in the Applications folder and drag it to the Trash.
  2. Move the iTunes icon to the Trash
  3. Choose Go > Go to Folder.
  4. Enter /System/Library/Extensions and click Go.
  5. Locate the file AppleMobileDevice.kext and drag it to the Trash.
  6. Choose Go > Go to Folder.
  7. Enter /Library/Receipts/ and click Go.
  8. Locate the file AppleMobileDeviceSupport.pkg and drag it to the Trash. If prompted, authenticate with the admin password.
  9. Choose Finder > Empty Trash and restart the computer.
  10. Download and install the current version of iTunes:
    www.apple.com/itunes/

После выполнения рекомендаций iTunes увидел iPod.

Update 29.08.2009: Проблема есть, моё решение временно. Сегодня вышел “Iphone/iPod Compatibility update”, доступен через Software Update.

Update 04.09.2009: Причина была в том, что после апдейта на 10.6 при установленном iPhone SDK переставали определяться iPhone и iPod Touch. Решение – или поставить обновление из Software Update, или переставить SDK. Источник – статья Apple Support.